עברית  |  English  |  
הצטרפו אלינו לפייסבוק  |  לקבלת תמיכה: 03-6708811  |  
קבל ספר במתנה !


לחץ כאן




כך איבד אהרן את משפחתו לכת
   
דף הבית >> מידע >> עדויות >> כך איבד אהרן את משפחתו לכת

כאשר אנו שומעים על אנשים המצטרפים לכתות, אנו חושבים בדרך כלל על הפגיעה במצטרפים עצמם. פחות מוכר נושא הפגיעה בהורים ובבני זוג, שיקירם ניתק איתם את הקשר.

ליוויתי מקרוב במשך כמה שנים קרוב משפחה, אשר כל בני משפחתו הקרובה עזבו בזה אחר זה את הבית לטובת "קבוצה רוחנית", וחוויתי איתו את התסכול וחוסר האונים לנוכח התהליך.

משפחתו של אהרן* היתה משפחה רגילה מן היישוב. חיי הנישואים שלו ושל רעייתו היו יציבים, ילדיו בגרו ונראה היה שהחיים מתנהלים על מי מנוחות, עד אשר הגיע אחד הילדים בדרך מקרה אל אדם שהציג את עצמו כבעל כוחות על-אנושיים, ובתהליך הדרגתי, הצטרף לחיות איתו בקומונה שעסקה, כביכול, בצמיחה רוחנית והיו לה מטרות להיטיב עם האנושות, הנמצאת בסכנת חורבן. בעקבותיו של הבן הצטרפו גם יתר אחיו לקבוצה, ואחריהם גם האם.

מטבע הדברים, הילדים, שהיו בתחילת שנות העשרים, לא היו בעלי אמצעים מרובים, אך אם המשפחה היתה במצב מבוסס יותר, והחלה להעביר יותר ויותר מכספי המשפחה אל מנהיג הקבוצה, ולבלות שם עוד ועוד – עד אשר הביא הדבר לפרידה של בני הזוג, בעידודם של הילדים. הילדים הלכו והתרחקו ממנו, והוא שמע מפיהם אמירות מכאיבות כגון "אתה סוכן של המערכת", "אתה לא אבא שלי יותר".

אהרן ההמום עשה כמיטב יכולתו להילחם בקבוצה אשר גזלה ממנו את משפחתו. הוא הגיש תביעה משפטית, פנה לשר לביטחון פנים, למשטרה – אף אחת מרשויות המדינה לא יכלה לסייע לו, בטענה של חופש הדת וחופש הפולחן. טענותיו בדבר עבירות על חוק הפסיכולוגים וחוק השימוש בהיפנוזה לא נבדקו. תלונה שהגיש נגנזה בטענה כי אין בסיס לחשד בדבר עבירות פליליות. עד היום רשומה הקבוצה כחוק כעמותה במדינת ישראל.

עולמו של אהרן חרב עליו. כל מה שבנה במשך עשרות שנים התמוטט, והדבר פגע הן  במצבו הרגשי והן בבריאותו הגופנית. החברים בקבוצה אינם מסוגלים לראות את מצבם, ובני משפחתם העומדים מבחוץ ועדים לדברים, רואים איך הם טובעים אט אט מבלי שיוכלו להשליך אליהם חבל הצלה.

 בפתקים שהשאירו החברים בכת נכתבו אמירות כגון "אני עובד רק בשביל האור. אני דורש אור והגנה. אין לשום דבר חוץ מלאור זכות כניסה אליי."

ניסינו כמיטב יכולתנו לפעול להתערבות רשויות החוק. ידוע לנו כי במדינות אחרות קיימות מגבלות על קבוצות כאלה. כבר ועדת תעסה-גלזר, שפעלה בשנות השמונים, התריעה על הצורך בחקיקה שתגן על אנשים מפני פעילות הרסנית זו, אך דבר לא נעשה. הדבר לא נוצר באופן ערטילאי ובלתי ניתן לשליטה, אלא מכוחו של גורם אנושי זדוני. באמצעות שיטות נפשיות ופסיכולוגיות, מסוגלים אנשים דוגמת מנהיגי הכת שבה חיים בני משפחתו להסיט אנשים ממסלול חייהם, להרחיק אותם מן המשפחה והאנשים הקרובים, ולפעול בכיוונים אנטי ממסדיים והרסניים. אין בארץ גם מערך תמיכה מסודר לתמיכה במשפחות שנפגעו, או במי שהצטרפו לקבוצות אלה ונכוו. ובינתיים, ממש מתחת לאפנו, ממשיכים נוכלים ותמהונים למשוך אליהם בזדון עוד ועוד קורבנות תמימים, ולהרוס את משפחותיהם.


* השמות שונו על פי בקשת הכותב. הפרטים המלאים שמורים אצלנו.

 

 
 

כל זכויות היוצרים והקניין הרוחני באתר המרכז הישראלי לנפגעי כתות שייכות למרכז הישראלי לנפגעי כתות (להלן "המרכז") או לכותבים וגופי תקשורת אשר נתנו למרכז את הסכמתם לשימוש בחומר. אין להעתיק, להפיץ, לשכפל, להציג בפומבי, לשנות, לפרסם, לתרגם, לאחסן במאגר מידע, לשדר או לקלוט באמצעי תקשורת אלקטרוני, אופטי, מכני או אחר, להעביר, למכור, להפיץ או לעשות שימוש מסחרי כלשהו, במידע, במאמרים, בסרטים, בקבצים המופיעים באתר או בכל חלק שלהם, אלא באישור מראש ובכתב מאת המרכז.

 


'המרכז הישראלי לנפגעי כתות' (חל"צ)
רח' בן גוריון 24 (בית ליגב), רמת גן
        טל:
  03-6708811, פקס: 03/6708822       
דוא"ל:
  
s.soskatot@gmail.com
 

[חזור למעלה]        [הוספה למועדפים]       [מפת האתר]       [יצירת קשר]

 

לייבסיטי - בניית אתרים