עברית  |  English  |  
הצטרפו אלינו לפייסבוק  |  לקבלת תמיכה: 03-6708811  |  
קבל ספר במתנה !


לחץ כאן




הבלוג של שרית
   
הכתוב כאן הוא מניסיוני האישי. הייתי מספר שנים בסיינטולוגיה. קיבלתי הכשרה כ"אודיטורית רמה 4" שזה אומר יועצת רוחנית מוסמכת וזה אומר גם שעברתי הרבה מאוד אינדוקטרינציה. עברו מספר שנים מאז שיצאתי, וכעת אני כבר יכולה להתחיל לספר על זה. אני דוגלת בזכויות אדם. אינני מתנגדת לכתות או לדתות. אני מתנגדת לשיטות פעולה לא חוקיות, אני מתנגדת לניצול של אנשים, אני מתנגדת למניפולציות רגשיות, חברתיות וכלכליות. ואני מצאתי שאלו הדברים שנמצאים בבסיס הפעולה של סיינטולוגיה. ובגלל זה אני לא מתארת פה עוולות אישיות שנעשו על ידי סיינטולוגים, למרות שאני מכירה לפחות עשרות כאלה. אני מתארת פה את קווי הפעולה הרשמיים והנהוגים בסיינטולוגיה של ימינו.
שלום וחופש לכולם.
 
 
נוהל הנידוי הסיינטולוגי
 
בתוך ארגוני הסיינטולוגיה, כדוגמת זה שברחוב שונצינו 12 בתל אביב, יש חדר שהכניסה אליו מותרת לחברי צוות בלבד.
 
על הקיר בחדר הזה יש לוח מודעות, ובו מתפרסמות הודעות שאפילו ציבור הסיינטולוגים אינו רשאי לראות.
 
יש שם הרבה דברים משעממים כמו "השבוע הגענו למקום ה-23 מתוך כל הארגונים בעולם" או "ציון לשבח" לסיינטולוגים מצטיינים, אבל יש גם אחלה פיקנטריה חמה וטרייה היישר מחדרה של קצינת האתיקה העסוקה.
 
וקצינת האתיקה לא מפסיקה לספק חדשות. אפשר לראות שם למשל, הודעה שנרשמה על דף צהוב (כל ההודעות של מחלקת האתיקה נרשמות על דפים צהובים) שעליה נרשם כי אחד מחברי הצוות גרם ל"ערבול" מסוים או לחוסר שקט בקרב הצוות או הציבור (התלונן על המשכורות הנמוכות, אולי) וכי הוא נמצא תחת "הוראת אי ערבול" שאומרת שעוד דוח התנהגות אחד, והוא יועף לעד מהארגון.
 
אפשר לראות שם הודעות של סיינטולוגים, שכותבים שהם פיקפקו בסיינטולוגיה ועכשיו הם מבינים שטעו, ושהם מבקשים מחברי הצוות לקבל אותם בחזרה לארגון (לא לפני פרויקט פיצוי הולם שיתכנן האדם יחד עם קצינת האתיקה המסורה).
 
ואפשר לראות שם הודעות של מדור האתיקה מקומיות ובינלאומיות, שנקראות "הכרזה על אדם מדכא" או בסיינטולוגית SP Declare.
 
עכשיו, אתם צריכים להבין את המנטליות הסיינטולוגית – אם רון האברד לא אמר את זה – זה לא נכון. הם מנסים ליישם את הנתונים בדיוק בדיוק כמו שרשום. הם בודקים כל מילה מיליון פעם במילון. הדבר הבא הוא מדיניות רשמית של הארגון ושל האברד, לא איזה מקרה מקומי של עוולה סיינטולוגית.
 
ההכרזה על אדם מדכא
 
שמעו נא, אחד מעקרונות המפתח של סיינטולוגיה היא שיש חלוקה ברורה וממשית בין אנשים רעים לאנשים טובים.
 
האנשים הטובים בסיינטולוגיה נקראים "אנשים חברתיים" והאיש הרע נקרא "אדם אנטי חברתי" "אדם מדכא" או "אנטי סיינטולוג" (בחיי!)
 
(השלכה: כל אדם שמתנגד לסיינטולוגיה או ביקורתי הינו אנטי חברתי ומדכא נורא).
 
ישנם בגדול 24 מאפיינים שלפיהם אפשר לדעת, בדיוק של מאה אחוז לפי האברד השחצן, מיהו החברתי ומיהו האנטי חברתי. וישנן כמאה עבירות שאם אדם מבצע אותן הוא מובא בפני "ועדת עדויות" שעלולה להכריז עליו כאדם אנטי חברתי. בין העבירות: "רצח" מובא בתחילה, ובאותה רשימה עצמה - "הצהרות פומביות נגד סיינטולוגיה או סיינטולוגים", "כתיבת מכתבים נגד סיינטולוגיה לעיתונות או מתן נתונים נגד סיינטולוגיה לעיתונות", "אי טיפול באדם אשר אשם במעשים מדכאים באופן הניתן להוכחה, אי התכחשות אליו והתנתקות ממנו", "עדות עוינת בפני חקירה ממשלתית או ציבורית", "דיווח או איום בדיווח על סיינטולוגיה לרשויות אזרחיות", אפילו להתיר לתלמידים לדבר זה עם זה במהלך שעות הקורס  -  עבירות שעלולות להביא להכרזה כאדם מדכא ולגירוש.
 
כלומר, אם אדם מבקר את סיינטולוגיה, לא רק שהכנסייה תצהיר שהוא אדם מדכא, אלא גם על כל אדם שקשור אליו ואינו מוכן להתנתק ממנו, אפילו אם מדובר בבני משפחה.
 
כן. אם אדם מוכרז בתור אדם אנטי חברתי, אסור לאף סיינטולוג לדבר איתו או להיות איתו בכל קשר שהוא. אם אתה סיינטולוג והבן שלך מוכרז כאדם אנטי חברתי, קצינות האתיקה יודיעו לך באופן שאינו משתמע לשני פנים שאסור לך בשום אופן לדבר עם הבן שלך יותר.
 
מכירים את הטענות שסיינטולוגיה מפרקת משפחות? זה הסעיף. זה קורה, זה קרה וזה יקרה.
 
ארגוני הסיינטולוגיה מכריזים על אנשים אנטי חברתיים ללא הרף. ולא רק על תוקפים חיצוניים. מנהלים בכירים, לעיתים בעלי ותק של שנים רבות בארגון, שהביעו ביקורת תקיפה מדי או התנגדו למדיניות ההנהלה הוכרזו כאנשים אנטי חברתיים. כך ההנהלה נפטרת מאויבים פוליטיים. למעשה, כל אדם אשר מבצע עבירות נגד כל אחד ממאת הסעיפים המוזכרים ברשימה, עלול להיות מוכרז כאנטי חברתי. ויש אפילו מדיניות שאומרת שאם תהליכי הסיינטולוגיה לא יעילים עבורך, כלומר אם מישהו אינו "משתפר" בעקבות תהליכי סיינטולוגיה "תקניים" זה אומר שהוא אדם מדכא, אנטי חברתי, אנטי סיינטולוג.
 ‏‏
עוד אומרת המדיניות הסיינטולוגית שאי-התנתקות מאדם מדכא (כלומר, אדם שהוכרז כמדכא על ידי הכנסייה) או סירוב להתנתק ממנו הן מעשים מדכאים כשלעצמם. המבצעים אותם יוכרזו גם הם כאנטי חברתיים.
 
ה"עונש" של אדם אנטי חברתי הוא נידוי. נושא הנידוי שנוי במחלוקת גם בישראל, ולפני מספר שנים הועלתה הצעת חוק נגדו. הארגון דואג שסיינטולוגים לא יהיו בקשר עם אותו אדם. 
 
כנסיית הסיינטולוגיה מקדמת זכויות אדם?
 
עכשיו, לי זכור שכנסיית הסיינטולוגיה היא אותה אחת שמקדמת, תחת הכינוי CCHR, עמותת מגן לזכויות אנוש בארץ, את מגילת זכויות האדם של האו"ם. לכנסיית הסיינטולוגיה יש סניף בבריסל שבבלגיה, מרחק יריקה ממקום משכנו של האו"ם, והסניף הזה טוען שמטרתו היא לקדם את זכויות האדם והחופש.
 
זוכרים את הילד הישראלי הזה, דון שאול בן ה-13? הוא קידם את מטרות עמותת מגן לזכויות אנוש כיו"ר "נוער למען זכויות אדם", (הכתבה ב: YNET ) שהיא כזכור ארגון שבשליטת כנסיית הסיינטולוגיה, בשעה שהמדיניות הרשמית של הארגון ששלח אותו מצהירה כי כל אדם שמביע ביקורת נגד סיינטולוגיה הוא אדם שאסור לתקשר איתו בכל צורה דרך או אופן.
 
באותה העת שהסיינטולוגיה מפיצה חוברות מופקות בקפידה של זכויות האדם, עם תמונות משכנעות של בני נוער מאושרים ומילים מפוצצות, היא מפרה אותן ללא הרף בארגונים שלה, ומשתיקה את האמת אפילו מקהילת הסיינטולוגים.
 
זכור לי שהחופש לתקשר הוא זכות בסיסית. זכור לי גם שחופש התנועה הוא זכות בסיסית.
 
אבל מדור האתיקה בארגוני סיינטולוגיה הוא מעל לכל. קצינות האתיקה חושבות שהן יכולות לעשות מה שבא להן.
 
אז בואו נחשוב ביחד מהן הסיבות שכת הסיינטולוגיה פועלת למען זכויות האדם. ישנו סעיף נוסף במגילת זכויות האדם - "חופש דת". הכרה של סיינטולוגיה כדת מאפשרת לה להתחמק ממיסים, מפיקוח, או מכל הגבלה שמופעלת בתחום הנפש או הפיננסים על ידי פיקוח ממשלתי.
 
ומה בקשר לאמא שבוכה כי הבן שלה הודיע לה שהוא לא יפגש איתה יותר או ידבר איתה רק בגלל שכנסיית הסיינטולוגיה הכריזה עלייה "SP"?
 
אתם מוזמנים לבלוג שלי
 
אוהבת,
 
שרית הסיינטולוגית לשעבר.

Go Back  Print  Send Page

כל זכויות היוצרים והקניין הרוחני באתר המרכז הישראלי לנפגעי כתות שייכות למרכז הישראלי לנפגעי כתות (להלן "המרכז") או לכותבים וגופי תקשורת אשר נתנו למרכז את הסכמתם לשימוש בחומר. אין להעתיק, להפיץ, לשכפל, להציג בפומבי, לשנות, לפרסם, לתרגם, לאחסן במאגר מידע, לשדר או לקלוט באמצעי תקשורת אלקטרוני, אופטי, מכני או אחר, להעביר, למכור, להפיץ או לעשות שימוש מסחרי כלשהו, במידע, במאמרים, בסרטים, בקבצים המופיעים באתר או בכל חלק שלהם, אלא באישור מראש ובכתב מאת המרכז.

 


'המרכז הישראלי לנפגעי כתות' (חל"צ)
רח' בן גוריון 24 (בית ליגב), רמת גן
        טל:
  03-6708811, פקס: 03/6708822       
דוא"ל:
  
s.soskatot@gmail.com
 

[חזור למעלה]        [הוספה למועדפים]       [מפת האתר]       [יצירת קשר]

 

לייבסיטי - בניית אתרים