עברית  |  English  |  
הצטרפו אלינו לפייסבוק  |  לקבלת תמיכה: 03-6708811  |  
קבל ספר במתנה !


לחץ כאן



אלוהים לא סגור על עצמו

מאת אורי בלאו, הארץ

 

שי טובלי, יקיר קהילת הניו-אייג', מכריז על עצמו כבודהה מאוריון ודורש מבני קהילתו להחליף בני זוג, כדי להקל על ההתקשרות עם יצורים מגלקסיות אחרות, ולסדר לעצמו את הבעל של אחת מחברות הקבוצה. מצחיק? לא את ההורים של חברי הקהילה
 
 
 
 
"אלוהים מדבר". כך בחר שי טובלי לפרסם כנס שערך לפני כשלושה חודשים בתל אביב. "לראשונה הוא מדבר אלינו כפי שלא דיבר מעולם... כעת מתקיים מפגש עם בורא התקשורים, המתקשרים והישויות המתוקשרות. עכשיו, אלוהים מדבר", הוא הודיע למעוניינים.

אלוהים, כפי שהתברר למי שהגיע לכנס, לא דיבר בכנס. במקומו דיבר טובלי עצמו, בן תמותה יליד ישראל עם מספר תעודת זהות, רכב, כסף בבנק וקהל מאמינים שיעשה כל מה שהוא יאמר לו. טובלי, רק בן 31, הוא דמות מוכרת ומקובלת בקהילת הניו-אייג' הישראלית. גולת הכותרת בפעילותו היא קהילת "שמש חדשה" שהקים לפני כשנתיים בקיבוץ מורן שבגליל התחתון. כשלושים גברים ונשים, רובם בשנות השלושים לחייהם, התקבצו אז סביב האיש, שהגדיר עצמו כמורה רוחני, והחלו לחיות את חייהם לפי מצוותו.

הקהילה, שזכתה עד כה לסיקור אוהד בתקשורת, פיתחה עם השנים סממנים של כת. חברי הקומונה
 
 
מנהלים את חייהם על פי הנחיותיו של טובלי, נדרשים להגיע להרצאות שהוא עורך במרכז הארץ ועל פי עדויות, מעבירים לו מדי חודש כספים. לאחרונה הוביל טובלי מהלך של חילופי זוגות בקהילה, שגרם אמנם לפרידה של כמה זוגות נשואים, אבל, סידר לו עצמו את בן הזוג שביקש, ובאותה הזדמנות גם הפך אותו לסגנו.

קשה לנחש מה עובר במוחם של עשרות אנשים בוגרים, רובם משכילים ובעלי תארים אקדמיים, שבחרו ללכת בעיניים עצומות אחר גחמותיו של גבר צעיר, להתרחק מהמשפחה, לעזוב לא פעם עבודה ומקום מגורים, ולספר שהם מאושרים. זכותו של כל אדם בוגר לבחור בדרכו שלו, העצמאית או המשועבדת מרצון. אבל זכותם של הוריו לדאוג נורא.

סדנת סוף הסבל

יום שישי לפני שבועיים. בשעות אחר הצהריים מתכנסים כמה עשרות אנשים בבית ציוני אמריקה בתל אביב. באחד האולמות הקטנים עומדת להתחיל סדנת "האוניברסיטה הגלקטית השלישית". תמורת 300 שקל יזכו עשרות המשתתפים לשמוע את טובלי כצינור לשדרים מישויות הנמצאות בעולמות אחרים, שיספרו על סבל אנושי ודרכים להתמודדות אתו. לסדנה יש סדר יום ברור, שניתן לנוכחים מראש. הישות הראשונה שתדבר מגרונו של טובלי היא איוורה, שתעביר באמצעותו את ההקדמה לסוף השבוע. בנוסף תהיה הופעת בכורה זה 2,600 שנה של גוטאמה הבודהה וידברו גם ישו, קרואן מסיריוס ואחרים.

האלוהים מקיבוץ מורן, שלעתים קורא לעצמו הבודהה מאוריון, שירת בגלי צה"ל ומאז היה מחובר היטב לתקשורת: הוא כתב מאמרים רבים שהופיעו באתרי האינטרנט ynet ו-nrg ולפני שנים הופיעה כתבה שלו במוסף זה. בשנים האחרונות פירסם טובלי כמה ספרים, שחלקם התברגו לרשימת רבי המכר. טובלי הוא גם חבר מערכת (בשכר) ב"מהות החיים", חברה לתועלת הציבור העוסקת בעניינים רוחניים, שהקימה אשת העסקים שרי אריסון. "הוא בחור מיוחד מאוד", אומרת עירית עצמון, שניהלה את "מהות החיים" עד לאחרונה, אך לא הסכימה לספר עליו מעבר לכך.

לסדנה שערך לפני שבועיים הגיעו בעיקר חברי קהילתו. הם לא לובשים שרוולים, לא מגדלים שיער וזקן ונראים רגילים לגמרי. ובכל זאת, ניתן לזהות אותם בקלות יחסית: בכל פעם שמגיע חבר קהילה הוא יחבק חיבוק ארוך חברים אחרים וילך להסתודד עם מכריו.

כבר ארבע אחר הצהריים וטובלי אמור להופיע בכל רגע. הקהל מתבקש להתיישב ולשמור על דממה. החלונות נסגרו כדי למנוע רעשים מהרחוב. המזגן קצת טירטר - אז כיבו גם אותו. הקהל יושב בשקט כמה רגעים ואז טובלי נכנס. לבוש חולצה כחולה ומכנסי בד כהים הוא צועד לבמה בלוויית המנחה ובן זוגו איילון לסטר והשניים מתיישבים. הקהל, אף שרובו מתגורר עם טובלי במורן וכבר היה פעמים רבות במופעים מעין אלו, דרוך למוצא פיו.

"ברוכים הבאים לסדנה שמכונה 'סדנת סוף הסבל'... אני מסתכל עליכם טוב, כי עכשיו יומיים אהיה בעיניים עצומות", פותח טובלי ומסביר שבעוד כמה דקות ידברו מגרונו ישויות אחרות. על קירות האולם שבו מתקיימת ההרצאה תלויות תמונותיהן של ג'ודי גרלנד ובטי דיוויס. טובלי מודה להן שהגיעו להשתתף בהרצאה ומרבית הקהל צוחק. מעתה ואילך, יגיב הקהל באותו סוג של צחוק כמעט מכני לכל בדיחה שתצא מפיו של טובלי.

עכשיו טובלי עוצם את העיניים ועמו גם מרבית הקהל. חלק מהנוכחים משכלים את רגליהם על הכיסאות הלא נוחים ומשתדלים להיכנס למצב מדיטטיווי. אחרי שלוש דקות של ישיבה בשקט, כשעיניו עצומות, פותח טובלי את הפה. כשהוא מתחיל לדבר הוא נוקט לשון נקבה, שהרי איוורה היא ישות נשית. "ברוכים הבאים לאוניברסיטה הגלקטית מספר 4", הוא אומר. מישהו מהקהל מתקן ואומר שזו האוניברסיטה השלישית. "תלוי מאיפה מתחילים לספור", הוא עונה והקהל מצחקק. "אני מניחה", משדרת איוורה, "שפילוסופיות יש לכם די והותר בכדור הקטן שלכם. לכן המטרה של האוניברסיטה היתה ותמיד תהיה להעניק כלים חדשים להתמודדות עם בעיות ישנות... המטרה שלנו היא להרחיב את זווית הראייה שלכם ואז לתת לכם כלים שבאמצעותם תוכלו להתמודד עם זוויות הראייה החדשות הללו". כשאיוורה נפרדת בברכת "שיהיו לכם יומיים מלהיבים" ממלמל הקהל כגוף אחד "תודה" ו"להתראות".

בהפסקה יצאו מרבית המאמינים לאכול ביחד. מהמנות שהזמינו לא נשאר הרבה אחרי שהוציאו מהם את כל המרכיבים שהגורו פסל. טובלי וסגנו הלכו למקום אחר ולא התרועעו עם חבריהם.

הסדנה נמשכת ובמשך שעות דיברו מגרונו של טובלי ישויות שונות. המסרים שהעבירו היו פשוטים למדי. שלווה היא דבר חשוב, סבל עוכר את השלווה ולכן כדי להיות שלווים עלינו להיפטר מהסבל. נראה שאת מרבית הקהל הפשטנות של המסרים לא מטרידה, אבל לקראת סיום דבריו של קרואן מסיריוס, העיזה אחת הבחורות שאינה חברה בקהילה והגיעה להרצאה להפנות לטובלי שאלה קשה. "בניגוד למה שהצהרת בפתיחה, אין שום חדש במה שאתה אומר", היא אומרת. הקהל נראה המום ושולח לעברה מבטים עוינים. טובלי לא ממש מתרגש. הוא גם לא ממש ענה.

ותודה על הפטריות

אחד הגופים שאליהם פנו בני משפחה של חברי הקהילה של טובלי הוא "המרכז הישראלי לנפגעי כתות", שהוקם באוגוסט אשתקד. את המרכז הקימה איילת קדם, עיתונאית לשעבר, שבדקה בשנים האחרונות את נושא הכתות בישראל. "היו די הרבה פניות מצד הורים שביקשו עזרה", אומרת קדם. "גם לי וגם להורים היה רושם שמדובר בתהליכים הרסניים שעוברים שם על האנשים בשם הרוחניות או בשם ההתקדמות. במקרה הזה, מכיוון שלא מדובר במעשים פליליים לכאורה של הקבוצה, קשה מאוד להגיד מה לעשות, מפני שאי אפשר להוציא משם אנשים בכוח".

דאגת בני המשפחה התגברה מאוד בחודשים האחרונים בעקבות שינויים מבניים בתוך הקהילה. כדי להבין מה התרחש, יש לחזור שנתיים אחורנית, לראיון שנתן טובלי ל"ידיעות אחרונות", שבו הצהיר שמצא דרך להתגבר על נטיותיו ההומוסקסואליות. הוא התחתן עם תמר, עורכת דין במקצועה, והזוג הביא לעולם ילדה.

לפני מספר חודשים הודיע טובלי לחברי הקהילה ששדרים שהגיעו אליו קבעו שמסיבות קוסמיות כאלה ואחרות יש לערוך חילופי זוגות בתוך הקבוצה. הגורו עצמו פירק את נישואיו, כמו גם את אלו של לפחות שני זוגות נוספים, ובסיומו של סבב הזוגות מצא עצמו עם בן זוג חדש, איילון לסטר, עד אז גבר נשוי. הזוג השלישי שנפרד נישא רק זמן קצר לפני כן.

בתוך הקהילה נראה שאיש לא הרים גבה והחלפת הזוגות עברה בהשלמה, שלא לומר באהבה. תום, בן 22, הצטרף לקומונה לפני כשנה וחצי. בשיחה שהתקיימה עמו במהלך הסדנה בתל אביב הוא הגדיר את עצמו כצעיר חברי הקבוצה. "צריך לזכור שלא מדובר פה באדם שחי חיים סטנדרטיים אלא באדם שהמחויבות שלו היא לאמת", הוא מסביר. "היתה סוג של התנהלות שבה הגיעו מסרים על התאמות פוטנציאליות בין אנשים, שאם תקרה קונסטלציה מאוד מסוימת, אז הם יוכלו לשרת בתור כלי מאוד מסוים שיכול להביא לפוטנציאל חזק... היו כאלו שהסכימו ללכת על זה, מתוך בחירה, והיו כאלה שלא הסכימו".

הוריהם של חברים בקהילה לא משתכנעים מההסבר. "הבנאדם הזה דואג לאינטרסים האישיים שלו ואין לו חשבון לאף בן אדם", מאשים אביה של אחת החברות בקהילה, שכמו שאר ההורים שהתראיינו לכתבה, ביקש לשמור על עילום שמו. הסיבה העיקרית לחששם של ההורים להזדהות היא שמא יציאה גלויה נגד טובלי תשמש בעבורו נשק נגדם ותגרום לניתוקם המוחלט מילדיהם.

האב חושד מאוד במניעים של טובלי. "הרה-ארגון הוא כל כך ברור ופשוט שלקח לי שעתיים להבין את כל התמונה", הוא מספר. "לא צריך להיות חכם גדול כדי להבין בפני מה אני עומד. ביום בהיר אחד הבנאדם החליט לממש חזרה את המהות המינית שלו והתאהב באיילון. גם הוא וגם איילון נשואים עם משפחה. עכשיו יש מצב שצריך לסדר זיווגים. אז איך מסדרים זיווגים? הדרך היא מאוד פשוטה. עושים כמה תהליכים, אומרים שמאיזושהי סיבה הם צריכים לעבור כל מיני התנסויות, וההתנסות היא לגור במשך תקופה עם פרטנרים אחרים".

כולם היו שותפים בזה?

"בקטע הזה היו שותפים כולם או רובם. זה מאוד הרתיח אותנו כהורים. אמרנו איך זה קורה? יש שם בני זוג שעכשיו התחתנו ואמורים לבנות לעצמם מערכת יחסים, ככה מפרידים אותם ושמים אותם עם אנשים אחרים? איזו מין התנסות זו? זה פשוט משולל כל איזה היגיון רציונלי".

איך הוא תירץ את זה?

"אני לא יודע, כי התברר שהיתה תקופה של הסתרה מאורגנת של זה מצד הילדים".

אם של חבר אחר בקהילה: "שי מממש את עצמו, את הפנטזיות שלו, באמצעות החבר'ה האלה. זה כל כך משגע אותי, כי אנשי הקהילה הם אנשים אינטליגנטים ומוכשרים. לא מדובר פה באנשים עם בעיות שחיפשו תחליפים. אני מכירה חלק מהאנשים והמשפחות וזה באמת אנשים חבל על הזמן. אז אנחנו לא מבינים מה בכל זאת תופס אותם בכל הקשקושים האלה. אני לא מבינה איך הוא תופס אותם בשטויות האלה, אלא אם כן יש שם עוד משהו שהם עושים ואנחנו לא יודעים".

תשובה אפשרית לשאלה הזאת מספק אביו של חבר אחר בקהילה, שנאנח עמוקות כשהוא שומע את השם שי טובלי. "אף אחד לא בקיא במה שקורה שם", הוא אומר, "אנחנו יותר לא יודעים מאשר יודעים. היו שם גם דברים חמורים שבעצם רק אני יודע אותם. יצא לי להיות בדירה של הבן, בהסכמתו, ויצא לי לראות דברים שלא הייתי אמור לראות... מצאתי פתקים שהיו אמורים להיות מחולקים לחברי הקהילה, ושם הם אמורים היו לחתום על זה שהם לוקחים אחריות על פטרייה ששי יחלק להם. אפילו אחריות על זה הוא לא רוצה לקחת".

חיזוק לדבריו של האב ניתן למצוא בפעילותה של תמר, רעייתו לשעבר של טובלי, שלפני כשנה וחצי פורסם על הרצאה שתעביר בפסטיבל "לב טהור" בנושא "התבוננות מחודשת על עולם הצמחים המקודשים: מפטריות ועד אייווסקה" (צמח הזיה אינדיאני). תמר טובלי הוא גם השם שבו בחרה לחתום חודש לפני כן לקוחה מרוצה של חנות המוכרת פטריות הזיה מהולנד דרך האינטרנט. "רק רציתי לומר שזה היה מסע מופלא. תודה שמכרתם איכות כל כך טובה. זה נפלא", נכתב באתר החנות. טובלי סירבה להתייחס לדברים.

שלטון מונרכי כזה



טובלי גם מצפה ממאמיניו להגיע לסדנאות שהוא מקיים כמעט מדי שבוע במרכז הארץ. תום בטוח שהוא לומד דברים חדשים מכל סדנה בה הוא משתתף. בתשובה לשאלה אם טובלי אומר לחברים כיצד עליהם לחיות, משיב תום ש"יש את הממד הזה. אתה מכיר בו כמו שלטון מונרכי כזה, מלך נאור. מתוך רצון אתה מקבל על עצמך את הסמכות שלו, כדי שעם הזמן והחוכמה שלו אתה תוכל גם להגיע לסמכות".

במה זה מתבטא?



רמי מהלל, בן 51, הוא חבר נוסף בקהילה. לפני כשנתיים עזב את מרכז הארץ ומאז הוא מתגורר במורן עם אשתו יהודית ושני ילדיו. "זה מאוד אופייני לשי שהוא ממציא את עצמו מחדש. הוא לא מסתכל אחורה אף פעם", הוא מספר במהלך אחת ההפסקות של הסדנה.

מה עושים בקהילה?

"חיים רגילים. זה לא קומונה. זה פשוט אנשים שחיים אחד ליד השני וממשיכים בחיים הרגילים שלהם, וכמה פעמים בשבוע נפגשים. כמובן שבתוך קבוצה כזו יש מערכות יחסים".

שי היה נשוי ועכשיו הוא גר עם גבר מהקהילה.

"נכון, אבל גם לפני כן הסתובבו דברים. כל הזמן, מאז שאני מכיר אותו. אני אתו כבר יותר מארבע שנים והוא כל פעם ממציא את עצמו מחדש".

זה משפיע עליכם?

"כן. זה לא כמו להיות עם מורה רוחני שאתה יודע שיש לו תורה סדורה, את זה הוא אמר אתמול והוא יגיד את זה מחר ומחרתיים. כשהוא עובר מהפכים אנחנו צריכים לעבור אותם יחד אתו, אחרת זה מושך את השטיח מתחת לרגליים".

אז אם הוא מחליף בן זוג זה אומר שגם אתה תצטרך להחליף?

"לא. הוא לא אומר לי מה לעשות. כשהוא עושה דבר כזה, זה לא ברמה שטחית של מי היתה הבת-זוג שלו אתמול ומי הבן-זוג שלו היום. יש לזה משמעות מרחיקת לכת. בזכות הבן-זוג הזה הוא מסוגל היום לעשות את המפגש הזה. הכל נעשה בהקשר של ההתקשרויות. רק מה שמשרת את זה מעניין אותו. אם זוגיות מפסיקה לשרת את זה, אז באותו רגע הוא מפסיק".

אתם אמורים להבין את הדברים לבד?

"לא, הוא בפירוש מדבר על זה. אם למשל דיברנו על החשיבות של להיות טבעוני, אז יש לו ציפיות שאנשים יהיו טבעונים. אם מישהו לא מבין את זה, הוא לא יחזיק מעמד".

איך עוד מושפעים חיי היומיום?

"זה נורא דינמי, כי התשובה לשאלה שלך משתנה משבוע לשבוע. היו תקופות שהיו יותר ציפיות, היו תקופות שלא היו לו שום ציפיות בכלל. היום הוא בכלל לא מורה רוחני".

זו פשוט תקופת מעבר

קיבוץ מורן ייפרד בקרוב מטובלי ומרוב חברי קהילתו, שיעברו אחריו לאזור המרכז. אנשי הקומונה משוכנעים שההחלטה לעזוב את הקיבוץ התקבלה על ידי טובלי כחלק מהתהליך שהוא עובר בזמן האחרון. זה לא בדיוק המצב. מתברר שהגורו לא טרח לספר למאמיניו שבמזכירות הקיבוץ לא ראו בעין יפה את מגמת ההסתגרות של הקהילה, שהתחזקה בחודשים האחרונים, ואת חילופי הזוגות שהתרחשו בתוכה. בעקבות הדברים התקבלה במזכירות הקיבוץ החלטה שלא להאריך עוד את חוזה השכירות של חלק מחברי הקהילה. חברת קיבוץ, שביקשה שלא להזדהות בשמה, אמרה שטובלי שמע על כך, והחליט להודיע שהוא עוזב את הקיבוץ מיוזמתו, כך שלא ייראה כאילו הוא מסולק ממנו.

מזכיר הקיבוץ, חיימקה גנירם, אמר ש"יש חלק מחברי הקהילה שבהחלט לא היינו ממשיכים להם את החוזה. אנחנו לא היינו מאפשרים לעסק הזה להימשך במתכונת שבה זה היה". לדבריו, "אנחנו חשבנו שההיטמעות של הקהילה בקיבוץ תהיה הרבה יותר גדולה. הם באו לחגים, אבל עדיין הם שמרו על אופי קהילתי שלהם שאנחנו לא היינו מחוברים אליו כמעט בכלל".

מרגע שנודע לחברי הקהילה על כתבה זו, הם התבצרו בשתיקתם. דוברת הקהילה, סיגל שביט, אמרה שכרגע ב"שמש חדשה" לא מעוניינים לשתף פעולה עם התקשורת. "אין פה הסתתרות, זו פשוט תקופת מעבר ואנחנו לא רוצים לצאת החוצה עם משהו לא מגובש", הסבירה. ניסיון לשוחח טלפונית עם טובלי עלה בתוהו. לשיחות הטלפון שמגיעות אליו עונה לסטר, שמסנן מתקשרים לא רצויים. לסטר לא הסכים להעביר את הטלפון לטובלי וסירב להגיב לטענות בנוגע למתרחש בקהילה.

גם בקיבוץ מורן עצמו לא ניתן היה לשוחח עם טובלי, לסטר או חברים אחרים בקהילה. רק ערב הפרסום הסכימו חברי הקהילה להעביר את תגובתם המפורטת לכתבה (ראו מסגרת), שעיקרה אנחנו אנשים בוגרים ועצמאים, הניחו לנו לחיות את חיינו. היטיבה לבטא זאת אחת החברות לשעבר בקהילה, במכתב אישי נפרד ששלחה למערכת.

"בחרנו מתוך בחירה חופשית לחיות חיי קהילה עם מורה", חתמה את מכתבה. "בחרנו לגדול ולצמוח בנתיבים מופלאים המייצגים אותו המורה, וזה לרגע אחד לא אומר שאנו שטופי מוח, מהופנטים וכו'. להיפך, אנו חדי מוח ואוהבי חקירה והתפתחות. שי מאז ומתמיד אמר וממשיך לומר, שהוא אינו רוצה תלמידים, הוא רוצה שותפים, וזוהי מהות הקשר אתו... ישנה שאלה אחת שאולי כולם שכחו לשאול את עצמם והייתי שמחה אם תהרהרו בה: האם אתם מפספסים משהו, אולי באמת טוב לנו?

"אני יכולה לומר שכן!".

דקות ספורות לאחר קבלת מכתבה פלט הפקס של המוסף מכתבים אישיים מפורטים של 12 מחברי הקהילה, שהתייצבו כולם כאיש אחד לצדו של טובלי, והצהירו על עצמאותם. "אנחנו איננו קורבנות", כתב תום אקרט, "אלא שותפים פעילים של שי, שפועלים כגוף אחד למען מטרות נעלות שתכליתן להביא טוב, אהבה ושפיות לעולמנו. כך שאם חשבתם ששי בחזית אחת ואנו בשנייה, אני שמח לנפץ לכם את האשליה וליידע אתכם שאנו כולנו עומדים אתו ומאחוריו בכל אשר נלך".*

מופתעים ואפילו משועשעים
תגובת הקהילה של שי טובלי


"אנו מופתעים ואפילו משועשעים לנוכח המהומה הרבה המתחוללת סביב עבודתנו הרוחנית וחיינו האישיים. אנו מודעים לכך שמטרת עיתון 'הארץ' היא להגיש בפני קוראיו 'מסמך מזעזע', אך מצטערים לבשר שאין לפרסום כזה כל יסוד. אנו רואים בעיסוק תקשורתי מעין זה סביב עבודתנו הרוחנית וחיינו האישיים רדיפה על רקע דתי, רוחני ואמוני; סוג של מסע הפחדה, שאין לו שום קשר להווי החיובי, טהור הכוונה ומלא האהבה, המאפיין את קהילתנו.

"באשר ל'סנסציה' הנוגעת ל'חילופי הזוגות' בקהילה - כל המעורבים הם אנשים בוגרים, מודעים וצלולים, אשר על דעת עצמם ומתוך בחירה מלאה החליטו לשנות את המבנה הזוגי שלהם ואת צורת חייהם, כפי שעושים גם רבים אחרים מחוץ לקהילה. כולם, ללא יוצא מן הכלל (ולמורת רוחם הרבה של ההורים המתלוננים), חיים בשלום ובשמחה עם בחירתם - בחירה שקרתה ללא 'הנחתה מגבוה' וללא צל של כפייה. כיום כולם, ללא יוצא מן הכלל, חיים בידידות ובאהבה האחד עם השני. אם כן, אנו תוהים, על מה המהומה?

"קהילה רוחנית היא, מטבעה, חממה לעבודה פנימית כמו גם סוג של ניסוי חברתי. ניסוי כזה, כאשר הוא מונע על ידי קבוצת אנשים שוחרי כנות, אמת וחירות, עשוי להוביל את האדם לכל מיני צורות של שינוי בחייו. הניסיון לשוות לשינויים הללו צביון כיתתי ומטורף הוא חסר בסיס ולכן משעשע את כל המעורבים בהתרחשות זו.

"באשר לצמחים הפסיכואקטיוויים - הדבר מוזר ומתמיה לא פחות. בעיתון כמו מוסף 'הארץ', שאך לפני מספר חודשים ראיין את הפרופסור בני שנון, ראש המחלקה לקוגניציה באוניברסיטה העברית בירושלים, על מחקר שפירסם לאחר שהתנסה 150 פעם (!) בצמח פסיכואקטיווי, הדבר מוזר במיוחד. מדוע הפרופסור הנכבד זוכה בלגיטימציה למחקרו הסובייקטיווי והאובייקטיווי, ומדוע מובילים חברתיים רבים שהתנסו פעם-פעמיים בצמחים פסיכואקטיוויים נחשבים לשפויים, וכאן המקרה שונה? מהי האג'נדה הנסתרת של העיתון והמתלוננים? ככל שהיתה התנסות, הרי שהיא קרתה מתוך הכרה צלולה ובחירה מודעת ומלאה של אנשים בוגרים ונבונים. אם כן, על מה הסנסציה?

"יש בעולמנו מספיק רוצחים ואנסים, נצלנים ואלימים, סחטנים ומניפולטורים. אנו קהילה קטנה המורכבת מחברים בוגרים הבוחרים את אורח חייהם, שעושה את עבודתה הרוחנית בינה לבין עצמה, בלא שאיש נפגע מכך. לכן, אנו רואים בכתבה זו ניסיון 'לתפור' לנו תיק. אנו עומדים בפני העולם ללא פחד ושואלים: מה, למען השם, אתם מחפשים?

"בעוד מספר שבועות הקהילה מתפרקת באופן טבעי, אך עדיין מתוך רצון להמשיך ולגדול ביחד. אנו נמשיך בשיתופי פעולה יצירתיים, שמטרתם האחת היא: למצוא דרכים לשפר את העולם שבתוכנו ומסביבנו. אנו נמשיך לעשות זאת מתוך האהבה, האקסטזה, חדוות החיים ותום הלב, שאיפיינו מאז ומתמיד את פעילותנו והווייתנו".

חתומים בזאת: כל חברי הקהילה -
שי טובלי, איתי ברנע, איילת אופר צוריאנו, שגיא קרקו, סיגל שביט, איילון לסטר, יהודית מהלל, שאול שלם, צפריר אור, הלה אשחר, ענבל ביקל, אורן צוריאנו, חדווה שפרעם, מיטל אבני, עדי דבורה דורון, נדב ודורית שליו, שי גולדין, ניר ברוש, צבי ניר, תמר טובלי, ערן ל', איילת אפללו, יעל שובל, רמי מהלל, קרן בויקו, דורית בר, ליאת דיין, בוריס זלוטניקוב, ופיר מנדולה, תום אקהרט, גיא שוהם
 

כל זכויות היוצרים והקניין הרוחני באתר המרכז הישראלי לנפגעי כתות שייכות למרכז הישראלי לנפגעי כתות (להלן "המרכז") או לכותבים וגופי תקשורת אשר נתנו למרכז את הסכמתם לשימוש בחומר. אין להעתיק, להפיץ, לשכפל, להציג בפומבי, לשנות, לפרסם, לתרגם, לאחסן במאגר מידע, לשדר או לקלוט באמצעי תקשורת אלקטרוני, אופטי, מכני או אחר, להעביר, למכור, להפיץ או לעשות שימוש מסחרי כלשהו, במידע, במאמרים, בסרטים, בקבצים המופיעים באתר או בכל חלק שלהם, אלא באישור מראש ובכתב מאת המרכז.

 


'המרכז הישראלי לנפגעי כתות' (חל"צ)
רח' בן גוריון 24 (בית ליגב), רמת גן
        טל:
  03-6708811, פקס: 03/6708822       
דוא"ל:
  
s.soskatot@gmail.com
 

[חזור למעלה]        [הוספה למועדפים]       [מפת האתר]       [יצירת קשר]

 

לייבסיטי - בניית אתרים