עברית  |  English  |  
הצטרפו אלינו לפייסבוק  |  לקבלת תמיכה: 03-6708811  |  
קבל ספר במתנה !


לחץ כאן




שי טובלי - האור הלבן / רוחניות טרנפורמטיבית
   
דף הבית >> מידע >> רשימת קבוצות ומידע נוסף >> רשימת קבוצות לפי סדר א-ב >> שי טובלי - האור הלבן / רוחניות טרנפורמטיבית

 

שי טובלי - מנהיג כת האור הלבן / רוחניות טרנספורמטיבית

תיאור קצר אודות שי טובלי:

שי טובלי הוא ראש כת נצלנית ומסוכנת הסובבת סביב פולחן אישיותו כנביא אלוהי או אל-אדם. במהלך 15 השנים האחרונות (משנת 2000 בקירוב) הוא מחליף שמות, מורים ודתות אחת לתקופה וכותב אינספור ספרים ופילוסופיות בכדי להוכיח את אלוהותו. בשנת 2012 שי טובלי עזב את ישראל עם קומץ חסידיו וכיום הוא מתגורר בברלין ותר אחר חסידים חדשים שיסגדו לו בצורה טוטאלית. שי דורש מחברי הכת צייתנות מוחלטת לכל גחמותיו, ושולט בכל תחומי חייהם בצרה מוחלטת. שי מנהל את מערכות היחסים שלו על פי מעגלי נאמנות, מידור נוקשה, ודואג לקרב אליו רק את ה"משרתים הנאמנים ביותר".

שי טובלי מעולם לא לוקח אחריות על מעשיו הפוגעניים ותמיד מטיל את האחריות על הנפגעים ועל אלה העוזבים את קבוצתו. אחת לתקופה שי טובלי מצהיר שהוא מפרק את הכת שסביבו ומאשים את אלה שניצל בכך שהם ושאר האנושות לוקים בתסביך כיתתי ילדותי הגורם להם להיות מעריצים עיוורים. מעדויות שהגיעו למרכז, כולל עדויות מהתקופה האחרונה אנו נוכחים לדעת מעבר לכל ספק ששי טובלי עדיין מנהיג כת מסוכנת ומנצלת, דורש ציות מוחלט, משתמש בהשפלות קבוצתיות ולחצים הגורמים למשברים נפשיים, משפחתיים, וכלכליים קשים לסובבים אותו – תוך כדי שהוא ממשיך לנסות להפיץ את תורתו ולהגדיל את מספר מאמיניו.


סיפור חייו של שי טובלי:

), ונמסר לאימוץ מיד. טובלי גדל אצל הוריו המאמצים (אמו המאמצת הפכה לתלמידתו בשלב כלשהו) בעיר רמלה ובנעוריו כתב ספר סיפורים בו מתוארות בין היתר פנטזיות הומוסקסואליות פטישיסטיות (הספר "שפת גוף" – אשר זכה בפרסים והביא לו הכרה כסופר צעיר ומבטיח). את שירותו הצבאי עשה בגלי צה"ל ובשנת 1997 הפך לתלמידו של הגורו "טיוהאר" והחל נוסע אחריו לסדנאות בעולם ומעריץ אותו בקנאות.

בקיץ 1999, הודיע שי טובלי, כי לאחר שנגע לו הגורו "טיוהאר" במצח והעביר לו כוחות שאקטיפט (כוחות רוחניים), הוא חווה הארה בתודעתו. מיד לאחר מכן החל מגייס את תלמידתו הראשונה – תמר, שהפכה לאחר מספר שנים לאישתו ואם ילדתו. בשנת 2000 החל מארגן מפגשים רוחניים פומביים ואוסף תלמידים לשם יצירת "התעוררות קולקטיבית" – תוך שהוא נוטש את הגורו הקודם שלו ולאחר מכן כותב עליו בעיתונות שהיה לא מואר מספיק לטעמו (וכתב על כך באתר NRG מעריב).
לאחר שהתחתנו תמר ושי החל טובלי לכתוב בפורומים באינטרנט ומתראיין לטלוויזיה ומצהיר כי הוא התגבר והתמיר את ההומוסקסואליות שלו 
("ההומוסקסואליות שלנו היא רק הסתרה לפצע רגשי כואבנכתב על ידו באתר וואלה!)לדבריו, היותו הומוסקסואל היתה "במקרה שלי הרצון לשכב עם אותם נערים ובחורים היה הרצון להתמזג איתם באופן כזה שאוכל "לשלוט" בהם ולקחת מהם את אותן איכויות טבעיות שבהן הם מחזיקים". (כפי שכתב באתר NRG שנים לאחר מכן). שי טובלי טען תקופה ארוכה מאוד שהומוסקסואליות היא בעצם מחלה פסיכולוגית שמעכבת התפתחות רוחנית ונובעת מנכות רגשית פנימית שיכולה להיות מתוקנת בעזרת "טיפולי המרה" שהציע (בתשלום וללא כל הסמכה טיפולית). הוא הצהיר שהוא נמצא "מעבר לזהות מינית" ולכן נושא את תמר תלמידתו לאישה, תוך שהוא טוען שהזוגיות עם אישתו היא "זוגיות נשמתית" המתעלה מעל לביולוגיה הרגילה של בני אדם נחותים.

הכת של שי טובלי - עדות מבפנים) ועוד.

לאורך כל שנותיו כגורו הטיף בתלמידיו "לזהות את מקומם הנמוך ממנו בהיררכיה הקוסמית" ולהכיר בו כגורו מושלם ש"יראה להם את הדרך". שי טובלי מקיים כל הזמן חלוקה בין תלמידיו "הבכירים" והנעלים, לבין תלמידיו הנחותים יותר וגם מבדיל בין החסידים מהמעגלים הרחוקים יותר שרק קוראים את ספריו ומקשיבים להרצאותיו. את תלמידיו וחסידיו הוא מחשיב כנאורים על פני "המון הקופים" שבעולם בחוץ. מבחינתו הקשר המשפחתי הראשוני הוא "מותנה ביולוגית" ועל כן יש לנתק אותו או "לחנך" את ההורים והמשפחה כך שיבינו את מקומם בהיררכיה - דבר שפגע ופרק הרבה משפחות לאורך השנים.

לאורך חיי הכת בקיבוץ מורן חווה שי טובלי לטענתו את "ארבעת ההארות של הגוף, התודעה, הלב והמודעות" ולדבריו גילה את "השער החמישי" להארה חדשה פורצת דרך אבולוציונית שתיצור מהפיכה בתודעה האנושית. לאחר שבשנת 2006 הורה לקהילתו לקיים "שבוע תשוקות" בו הוא החל להיפגש עם אחד מחסידיו – אילון לסטר – לסדרת מפגשים אינטימיים. התרגול שהוגבל  להימשך שבוע אחד בלבד עבור חברי הכת, הפך בעבורו ובעבור אילון לצורת חייהם הקבועה מעתה ואילך והם הפכו לזוג..

אילון לסטר נטש עבור טובלי אישה ותינוקת בת מספר חודשים לטובת חיים של שירות, ציות והתבטלות בפני טובלי הגורו, תוך שהוא לוקח על עצמו את תפקיד "ניהול ארגון המהפיכה". טובלי גם התגרש מאישתו והכריז על "זוגיות קוסמית" אשר היא הנעלה ביותר ולפיה הוא ואילון מהווים את "הזכר האלוהי" שבו אילון הוא ה"אלמנט הנחדר" והוא האלמנט "החודר" (ו). בעקבות המגע המיני בינהם הכריז אילון לסטר כי גם הוא חווה הארה רוחנית בה הוא הבין שגם הוא הומוסקסואל (למרות שמעולם לא היתה לו משיכה להתנסות כזאת לפני שהכיר את שי טובלי) – ויחד הם כתבו את הספר "צבא האלים" המתאר צבא של הומוסקסואלים המנצח בקרבות היסטוריים ביוון העתיקה.

כחלק מהתנסותו המינית עם אילון הכריז טובלי שגילה שהוא בעצם ה"בודהא מאוריון" – יישיות מכוכב אוריון שהיא למעשה "אלוהי הגלקסיה בכבודו ובעצמו המתגלם בכוכב ארץ". יישות זו (אותה תקשר שי טובלי בסדרת מפגשים שנקראה "אלוהים מדבר") מתגלמת בכוכב ארץ בגופו כדי לרפא מחלות חשוכות מרפא, לפתור בעיות עולמיות ולשחרר את האנושות מהסבל והמחשכים שהיא שרויה בהם. הבודהא מאוריון בא כדי להביא את האדם למצב בו יש לו "מוח חדש" המוכן ללחצים האבולוציוניים הנוכחיים בכדור הארץ. לטענתו של שי טובלי, הוא למעשה התגלמותו הפיסית של הבודהא מאוריון, יישות אשר לטענתו "היא המקור לכל מחשבות האלוהים באנושות". כחלק מנבואותיו הרבות של הבודהא מאוריון כלל שי טובלי חזיונות על אפוקליפסה אשר תגיע בשנת 2012 ותלווה ב"מהפיכת תודעה אשר תשנה לנצח את האנושות". חברי הכת שלא יכלו להכיל את השינוי שעבר טובלי ופרשו בתקופה זו העידו כי אילון עבר מסכת שכנועים ולחצים אדירה, וקיבל "מסרים מחייבים משמיים" בשביל שיכיר במחוייבותו הגלקטית להתגרש ולנטוש את בתו ולעבור לשרת את הבודהא מאוריון.


הרבה מאוד מהמורים ששי טובלי מחשיב כנאורים "כמעט" כמותו הם דמויות שהשתמשו בטכניקות זהות או דומות בחלקם לשליטה וניצול תלמידיהם (השפלות, צרחות, מכות, איומים והפחדה, טרור מחשבתי ורוחני והיררכיה נוקשה של יחסי עבד-אדון פטישיסטי): אדי-דה, אנדרו כהן, גורדג'ייף, אושו רג'ניש, הרב מרדכי גפני, דוד הר ציון ואח'. שי טובלי עצמו קופץ לאורך השנים כל זמן מה בין היותו "תלמיד" של מורה מזרם כזה או אחר, אך נוהג להחליפו לאחר תקופה בטענה ש"הוא אינו מפותח מספיק עבורו".

בשנת 2010 הכריז על עצמו כנצר לשושלת מוקטננדה ההינדית (מוקטננדה, גם הוא, גורו נצלני אשר שנחשף במערומיו כשנהג לנצל את תלמידותיו מינית וכאחראי למעשים פליליים אחרים) ואף קיבל על כך הכרה ממורה רוחני בשם ד"ר גבריאל קזאנס אשר טען ששי טובלי נמצא ב"מצב השחרור הרוחני העילאי". שי נוהג להתהדר בהכרה זו אך ד"ר גבריאל קזאנס (יוגי ומומחה תזונה אמריקאי) חזר בו מהצהרותיו לאחר שאמר שטובלי שהוא אדם מסוכן ושצריך להתרחק ממנו.

בשלב מסויים אף הגדיל והצהיר טובלי בתקשורת כי "להיות מנהיג כת זה הטעות הגדולה ביותר, אך המלמדת ביותר שעשיתי בחיי" – והחל לפנות (דרך אילון לסטר שהפך לדוברו ול"מנהל המהפיכה") למרכז הישראלי לנפגעי כתות במטרה "לחשוף ולהביא למודעות ולתקן את העוול" שבין נפגעי הכתות לגורואים שלהם ולמשפחות. לאחר שביקש המרכז משי טובלי להוכיח לאורך זמן את אמינותו בנושא, ניתקו השניים מגע עם המרכז.

במשך השנים שלאחר פרשת "הבודהא מאוריון" קיים שי סדנאות גברים, כתב באינטנסיביות ספרים על הומוסקסואליות ואף כתב באהדה רבה על גילוי עריות הומוסקסואלי. לחברי הכת החל רוקח שיקויים רפואיים ונותן תרופות הומיאופתיות (מבלי שקיבל כל הסמכה בתחום) והחל נוטל מחסידיו כספים רבים יותר על פרויקטים שונים ששהחליט לגנוז על דעת עצמו בלבד או כספים לשימוש צרכיו האישיים. לאורך כל התקופה סיקר את פעילותו הפוגענית של שי טובלי, חוקר הדתות ד"ר תומר פרסיקו (אז דוקטורנט לחקר 'תנועות רוחניות חדשות') וכתב רבות בבלוג שלו ובאתר NRG מעריב על מעלליו של טובלי. טענתו החוזרת היתה ששי מבצע הונאה ציבורית מכיוון והוא ממשיך ומנסה לגייס חסידים נוספים לכת שלו לאחר שטען כי "פרק אותה". בשלב מסויים אף פרסם פרסיקו רשומה בבלוג האישי שלו "הכת של שי טובלי – עדות מבפנים" בה מתוארת ההתעללות המינית והנפשית, ועל הפולשנות של הגורו בחיי חסידיו (מכריח נשים "לתת" את בעליהן ללילה אצל גבר אחר, דורש צייתנות מוחלטת ושירות לכל צרכיו ותענוגותיו, ומייצר סביבו הילת קדושה ואיסור לערער על דבריו - לקריאה - לחצו כאן). לאחר פרסום רשימה זו תבע שי טובלי את תומר פרסיקו תביעת דיבה אך משך אותה לאחר שלטענתו "נגמר לו הכסף ואינו יכול להמשיך מערכה משפטית ארוכה". פרסיקו לעומתו העיד שגם לדיון המשפטי הגיע שי טובלי מלווה בעשרות חסידיו וייתכן שעל כך חשבה גם השופטת בזמן שנזפה בו ובעורכי דינו (לקריאה לחצו כאן).

זמן מה לאחר ההד התקשורתי הנוסף שהביאה עמה פרשת תביעת הדיבה הכושלת עזב שי טובלי את ישראל והיגר לברלין. היום (2014) הוא מקיים שם את סדנאות "האור הלבן" שהן אסופה של טכניקות ריגשיות פסיכולוגיות שהמציא, שלטענתו מטרתן היא "להחזיר את הכוח למטופל". תחת השם "האור הלבן" או "תורת הצ'אקרות" הוא מקיים סדנאות שמטרתן מעבר לפרנסתו היא גיוס חסידים חדשים.

שי טובלי הוא גורו הפכפך עם הרבה כריזמה שבכל פעם מייצר תורה פילוסופית חדשה המאפשרת לו להמשיך ולשטוף אנשים בכוחות שכנוע קיצוניים להפוך למשרתיו. תמיד הוא חי חיי מותרות ועונג, סועד במסעדות יוקרה ומטייל בעולם בזמן שחברי הכת עובדים, מנקים, מכינים ופועלים ימים כלילות להפיץ את תורתו, להביא חסידים חדשים, לדאוג לכלכלתו ולצרכיו הקטנוניים ביותר. רבים מהאנשים שעוזבים את הכת של שי טובלי נותרים מרוששים ולעיתים עם חובות גדולים, שבורים נפשית ולעיתים אף מגיעים למצבים פסיכיאטריים. העוזבים מעידים ששי טובלי מכור לתרופות מסוגים רבים ומגוונים, לשיקויי מרפא ותרופות הומיאופתיות, הוא היפוכונדר ולוקה במחלות רבות (ולכן גם דורש הרבה מאוד תשומת לב וכרכור סביבו), יש לו הפרעות אכילה קשות והוא טרוד רבות בפחדים ופראנויה מפני נפגעי הכת שעזבו מחשש שיהרסו את עבודתו ויחבלו באפשרות שהעולם יום אחד יכיר בו כגאון אלוהי.


הכת של שי טובלי לא התפרקה, היא רק עברה לברלין ושינתה שם:

לאורך השנים התקבלו עדויות רבות למרכז המעידות כי שי טובלי ממשיך להנהיג כת פוגענית. הוא שם עצמו כאלוהים מעל פני כל האחרים ומשליט סדר יום של משרתים ואדון  דרך איומים, צעקות והפחדות. הגם שמספר חסידיו הקרובים הידלדל לאורך השנים הוא מצהיר שפניו מועדות לקבוצה חדשה באירופה שכבר מתחילה בברלין. דרך מפגשים אישיים של טכניקת הריפוי שהמציא "שיטת האור הלבן" הוא מקיים קשר אישי אחד על אחד תוך שהוא משתמש בשיטות שליטה מקאווליות בצורת "הפרד ומשול" כדי לשמר את המבנה ההיררכי של הכת ולהסית את חסידיו אחד נגד השני. שי טובלי גם מתנהג בצביעות ודו פרצופיות: בזמן שהוא יכול להראות אהבה ענקית לאדם בזמן שהוא מדבר איתו, לאחר שזה ילך מפניו הוא ידבר עליו בגסות, בביקורת נוראית ובזלזול מופגן עם אנשים אחרים מאחורי גבו.

בשנים האחרונות החל לכתוב ולהתעסק באובססיביות בניטשה תוך שהוא מעיד על עצמו שהוא "כמו זרתוסתרא" המנבא התפתחות אבולוציונית אנושית. טובלי מלמד על כך שהשלב הבא באבולוציה הוא ה"אל-אדם", דבר שהוא (טובלי) מהווה את ניצוצו הראשון על פלנטת כדור הארץ.

בבלוג הרשמי שלו הוא טוען שבעבר הוא הוביל אנשים כמורה רוחני, אך הפסיק מכיוון שהבין שזו היתה טעות. עם זאת, הוא גם כותב שאנשים שמצטרפים לכתות הם אנשים חלשים שמקווים לקבל כוח וחוזק מ"דמויות עוצמתיות" כמוהו, כמו פרויד, איינשטיין, ניטשה ואחרים. הוא מסיר מעצמו את האחריות האמיתית לפגיעות שפגע בהם לאורך השנים ועודנו פוגע בסובביו ומכנה את החסידים "ילדים קטנים" שלא יודעים לאהוב את הגורו באמת (לקריאה לחצו כאן).
למרכז נודע כי שי טובלי ממשיך לגייס חברים חדשים בברלין ומנסה לשלוח זרועותיו לעוד מקומות באירופה כדי להגשים את "חזון מהפיכת התודעה" ויצירת "רוחניות טרנספורמטיבית חדשה". לטענתו רוחניות כזאת "תהרוס לחלוטין את המבנים הקיימים ותייצר אדם חדש". הוא ואילון לסטר מקיימים שיחות גיוס בקבוצות קטנות (גם באינטרנט) ומתאווים לגייס חסידים חדשים לקבוצה של "אנשים עוצמתיים מספיק" שיוכלו לעמוד באינטנסיביות והתובעניות של "הידע הרוחני הסודי והנדיר ביותר" שיש לטובלי הגורו להציע להם. כפי שנהג לאורך כל שנותיו כגורו, שי טובלי תמיד דורש שכר גבוה והתחייבות כספית ארוכת טווח ללמוד אצלו, היום הפעילות הכיתתית נקראת קורס "רוחניות טרנספורמטיבית" או קבוצות "האור הלבן".

 

רשימת הטראומות והפגיעות שגרם שי טובלי לחסידיו לאורך השנים (כפי שהגיעו מעדויות למרכז לנפגעי כתות:

  • ניצול מיני של חברי הכת על ידי שי טובלי בעצמו (בעיקר חברי כת אבל גם חברות כת)
  • הונאה כלכלית למימון פרויקטים אומנותיים ש"נגנזים" לאחר הקמתם
  • קיום מבחני נאמנות, מבחני צייתנות ומבחני "אומץ" והוכחת האהבה לגורו
  • עבירות לכאורה על חוקי העמותות
  • דרישה לקבלת מתנות יקרות
  • צעקות, איומים, השפלות ואלימות מילולית קשה (ולעיתים גם פיזית) נגד חסידיו
  • נידוי, חרמות ואיומים על אנשים אשר רוצים לעזוב את הכת
  • ניצול כלכלי
  • ניצול נפשי והתעללויות פסיכולוגיות
  • גרימת משברים אישיים, סכסוך והפרדת בני זוג ומשפחות
  • לחץ על חברי הכת לגזול כספים מהוריהם ולהעביר לו "ירושות"
  • שימוש בלחצים פסיכולוגיים קשים וביצוע מניפולציות רגשיות בחברי הכת לבל יעזבו אותו
  • לחץ פסיכולוגי ודרישות לעבודות מפרכות עם מיעוט שעות שינה
  • בעיות אתיות קשות כמטפל או כמורה רוחני (אי שמירת פרטיות, ניצול נפשי והסטה נגד מטופלים אחרים חברי הכת)
  • שיעבוד טוטאלי וציות מוחלט של כולם אליו, התערבותו בכל תחומי החיים וחדירה לפרטיות באובססיביות עד כדי שליטה בכל שעות היממה בחייהם של החסידים
  • והרשימה עוד יכולה להתארך...

בין השמות של הקבוצות הרוחניות והארגונים שפתח וסגר שי טובלי במהלך השנים:

  • קהילת דהרמה
  • שיחות של טרנספורמציה
  • טיפולי המרה להומוסקסואלים
  • סדנאות טנטרה לגברים / סדנאות אהבת גברים
  • השאלה / פסיכולוגיה חדשה
  • המוח החדש / התעוררות קולקטיבית
  • קהילת 2012
  • עיר האהבה
  • מרפאת מערכות מקבילות
  • בית הספר למשמעות החיים
  • שמש חדשה
  • המרכז לתרבות חדשה
  • השמות הנוכחיים של הכת שי טובלי: האור הלבן / רוחניות טרנספורמטיבית


השמות השונים בהן כונה שי טובלי באופן פומבי או על ידי חסידיו לאורך השנים:

  • שי טובלי
  • ניראב אראטי
  • אוריומן/אוריום (Oriomn)
  • הבודהא מאוריון
  • ישוע-הבודהא
  • יוצר גלקטי
  • הבודהא ורואן (הכינויים של שי טובלי ואילון לסטר)
  • הבודהא

קישורים נוספים, עדויות של נפגעי הכת, ראיונות אישיים והצהרות של שי טובלי:



 

הוא נראה כמו שי טובלי, נשמע כמו שי טובלי, אבל זהו אינו שי טובלי. זהו הבודהא מאוריון. תומר פרסיקו עם דיווח מהשטח על הטרנספורמציה הדרמטית שעבר אחד המורים הרוחניים הבולטים

כתבתו של תומר פרסיקו,
NRG מעריב
"איך נפלו מוארים" - לקריאה לחצו כאן

 

שי טובלי, יקיר קהילת הניו-אייג', מכריז על עצמו כבודהה מאוריון ודורש מבני קהילתו להחליף בני זוג, כדי להקל על ההתקשרות עם יצורים מגלקסיות אחרות, ולסדר לעצמו את הבעל של אחת מחברות הקבוצה. מצחיק? לא את ההורים של חברי הקהילה

כתבתו של אורי בלאו
עיתון הארץ

"אלוהים לא סגור על עצמו"

צילום: תומר פרסיקו

שי טובלי, בעבר מורה רוחני ישראלי צעיר ומבטיח, ביצע לאחרונה הסבה מקצועית (להערכתי הבלתי מקצועית מתוך חירפון אגומאני) והחל טוען שהוא מתקשר את "צוות הבוראים של הגלקסיה שלנו".

תומר פרסיקו
באתרו: 'לולאת האל'

"שי טובלי - התפתחויות מדאיגות"

 

 
שי טובלי כותב על לידתו של הבודהא מאוריון
שי טובלי - מנהיג כת, עבר ועתיד (ד"ר תומר פרסיקו)
 

 

 

 

רוצה לדעת עוד על כתות?

קבל במתנה את הספר "איך פועלות כתות?" - לחץ כאן.

 

 

 

כל זכויות היוצרים והקניין הרוחני באתר המרכז הישראלי לנפגעי כתות שייכות למרכז הישראלי לנפגעי כתות (להלן "המרכז") או לכותבים וגופי תקשורת אשר נתנו למרכז את הסכמתם לשימוש בחומר. אין להעתיק, להפיץ, לשכפל, להציג בפומבי, לשנות, לפרסם, לתרגם, לאחסן במאגר מידע, לשדר או לקלוט באמצעי תקשורת אלקטרוני, אופטי, מכני או אחר, להעביר, למכור, להפיץ או לעשות שימוש מסחרי כלשהו, במידע, במאמרים, בסרטים, בקבצים המופיעים באתר או בכל חלק שלהם, אלא באישור מראש ובכתב מאת המרכז.

 


'המרכז הישראלי לנפגעי כתות' (חל"צ)
רח' בן גוריון 24 (בית ליגב), רמת גן
        טל:
  03-6708811, פקס: 03/6708822       
דוא"ל:
  
s.soskatot@gmail.com
 

[חזור למעלה]        [הוספה למועדפים]       [מפת האתר]       [יצירת קשר]

 

לייבסיטי - בניית אתרים