עברית  |  English  |  
הצטרפו אלינו לפייסבוק  |  לקבלת תמיכה: 03-6708811  |  
קבל ספר במתנה !


לחץ כאן




תגובה לכתבה "מי עומד מאחורי המרכז לנפגעי כתות"
שוש מולא, 7 ימים, ידיעות אחרונות 

 
בכתבה שעסקה במרכז לנפגעי כתות, נערכה תגובת המרכז וסולפה, להלן תגובה המרכז המלאה כפי שנשלחה לכתבת:
 


המרכז לנפגעי כתות הינו גוף חילוני, א-פוליטי, היחיד שמטפל בנושא הכתות ההרסניות בישראל. המרכז מסייע מדי שנה למאות משפחות, מבוגרים וילדים שנפלו קורבן לאחת מעשרות הכתות הפועלות בארץ.
המרכז הוקם בין היתר בשאיפה ליצור אלטרנטיבה חילונית לסיוע לנפגעי כתות. מתוך הבנה שהגנה על נפגעי כתות היא צורך חברתי שאינו תלוי דת, לאום, גזע ומין, לראיה העמותה מזהירה גם מפני כתות המזוהות עם היהדות האורתודוכסית, בזכותנו נחשפה ופורקה הכת של גואל רצון, וכן כת האיתקה, שילדיה חיו בצל התעללות גופנית במשך שנים.
 
העמותה פועלת  בשקיפות מלאה ובשיתוף פעולה עם הרשויות. מאזנינו פתוחים לציבור.  
רוב פעילויות המרכז נעשות על ידי צוות מלא של אנשי מקצוע, ביניהם עורכי דין, מטפלים, עובדים סוציאליים ואנשי שטח שפועלים בהתנדבות ובשכר עצמאי.
 
רמי פלר הינו איש עסקים חוזר בתשובה ונדבן שתרם עד היום עשרות מיליוני שקלים לגופים ומוסדות רבים ומגוונים, אדם שנושא הכתות קרוב לליבו, ואף כתב על כך ספר "הכמיהה אל המעמקים".
יש לברך על תרומתו של פלר למרכז הישראלי לנפגעי כתות, במקום לנסות להציגו כאילו עוול בכפו.
בין התורמים הנוספים, בסכום של כ–300 אלף ₪ בשנתיים האחרונות, כלולים מר אלי הורביץ מטבע, מר מוזי ורטהיים מקוקה קולה, בני שטיינמץ, בנק הפועלים, הורים של נפגעים ועוד רבים אחרים.

רחל ליכטנשטיין, עבדה לפני 6 שנים ביד לאחים, גויסה למרכז לנפגעי כתות בזכות כישוריה ונסיונה הקודם בעבודה מול כתות ואין לכך כל קשר ו\או השפעה על פעילות ודרך התנהלות העמותה.
מלבד ליכטנשטיין כל שאר בעל התפקידים במרכז הינם חילוניים.
 
לצערנו, כיום אין בישראל חוק בנושא כתות, אולם בסיוענו ובתמיכתנו מתגבש בימים אלה דו"ח של משרד הרווחה בנושא, אשר יכלול בין היתר הגדרה מוסכמת של כת. דו"ח גלזר-תעסה, על כל מורכבויותיו, בנוסף על חוקי הגנת הצרכן, הנזיקין והחוק הפלילי, הם הקווים המנחים את פעילויותינו.
 
כחלק מפעילויות העמותה, אנו נדרשים לאבחן קבוצות מסטיות וארגונים תוצרת הארץ והעולם, ולהעריך את מידת מסוכנותן. הקביעה כי ארגון מסוים הוא אכן בעל מאפיינים כיתתיים, לעולם אינה קלה מבחינתנו, ונעשית בתהליך מסודר, המבוסס על עדויות וראיות כנגד אבחון מאפיינים כיתתיים על ידי אנשי מקצוע ולפי קריטריונים בין לאומיים (ראה סטיבן חסן וארגון פקריס מאירופה שעמם אנו בקשר), מובן כי בארץ פועלות עשרות קבוצות רוחניות ומיסטיות לגיטימיות, שאינן נכללות תחת ההגדרה של כתות.
 
ככלל, אנו מאבחנים ארבעה סוגים של קבוצות: קבוצות לשיפור עצמי, מרתונים פסיכולוגיים, כתות פתוחות וכתות סגורות. הפורום של לנדמרק, לצורך העניין, שמבוסס על ה-EST, שהוגדרה ככת בדו"ח גלזר-תעסה עוד בשנות ה-80, מוגדר על ידינו כמרתון פסיכולוגי בעל מאפיינים כיתתיים. או כת הסיינטולוגיה, אשר מחקרו של ד"ר בית הלחמי עצמו, שבחן האם מדובר בדת לגיטימית, וקבע חד משמעית שמדובר בהונאה עסקית.
 
מילה אישית – אני עצמי הייתי שבויה בכת - המזוהה עם הזרם הדתי לאומי – כת שקיבלה תמיכה גורפת מרבנים חרדים, חברי כנסת ושרים. וכולם שתקו למרות ההתעללות שחוו שם אנשים חפים מפשע. אחרי החוויה הקשה שחוויתי שם – לא הייתי מסייעת בשום פנים ואופן לארגון בעל מטרות סמויות, חשודות שהאינטרסים שלו מוטלים בספק או עלולים לפגוע כהוא זה בכל אדם חף מפשע. אני מאמינה רק בחופש ובחירותו של האדם לבחור את חייו ומסייעת לאלה שנעשקה מהם הזכות הזו להרוויח אותה בחזרה. אין שום אינטרס מעבר לזה.
 
 
דוברת הארגון, עו"ד שרונה בן משה
 

כל זכויות היוצרים והקניין הרוחני באתר המרכז הישראלי לנפגעי כתות שייכות למרכז הישראלי לנפגעי כתות (להלן "המרכז") או לכותבים וגופי תקשורת אשר נתנו למרכז את הסכמתם לשימוש בחומר. אין להעתיק, להפיץ, לשכפל, להציג בפומבי, לשנות, לפרסם, לתרגם, לאחסן במאגר מידע, לשדר או לקלוט באמצעי תקשורת אלקטרוני, אופטי, מכני או אחר, להעביר, למכור, להפיץ או לעשות שימוש מסחרי כלשהו, במידע, במאמרים, בסרטים, בקבצים המופיעים באתר או בכל חלק שלהם, אלא באישור מראש ובכתב מאת המרכז.

 


'המרכז הישראלי לנפגעי כתות' (חל"צ)
רח' בן גוריון 24 (בית ליגב), רמת גן
        טל:
  03-6708811, פקס: 03/6708822       
דוא"ל:
  
s.soskatot@gmail.com
 

[חזור למעלה]        [הוספה למועדפים]       [מפת האתר]       [יצירת קשר]

 

לייבסיטי - בניית אתרים