עברית  |  English  |  
הצטרפו אלינו לפייסבוק  |  לקבלת תמיכה: 03-6708811  |  
קבל ספר במתנה !


לחץ כאן




חשוב: האמונה שלנו
   
דף הבית >> מי אנחנו >> חשוב: האמונה שלנו

האמונה של המרכז לנפגעי כתות

 * המרכז לנפגעי כתות מאמין שהתפתחות אישית ורוחנית הם צעדים מבורכים בחיי כל אדם באשר הוא וזכותו של אדם להאמין בכל שיחפוץ.
‎‎
* חופש האמונה היא יסוד בדמוקרטיה.
‎‎‎
* אין המרכז מתיימר להציג דרך או שיטה נכונה או אמת אבסולוטית כל שהיא.

* אנו מצרים על שרלטנים העושים שימוש לרעה בדרך הרוחנית או בכל השקפת עולם לגטימית ויוצרים מניפולציות ו/או מפעילים שיטות מוכחות להמרת דעת על מנת לנצל ולשעבד את תום ליבם של ההולכים בדרכם.

* העובדה שקבוצה מסויימת נכללת ברשימת הקבוצות שהתקבל לגביהן מידע אינה בהכרח באה לטעון כי מדובר בכת הרסנית או בקבוצה בלתי חוקית או שהפרה חוק כלשהוא.

* כל קבוצה הנכללת ברשימה, מופיעה משום שקבלנו פניות או עדויות על הנעשה בקבוצה אם מתוך חברי הקבוצה לשעבר או בני משפחותיהם, אם מתוך תחקיר שנעשה בתקשורת או על ידי אנשי מקצוע ואם מתוך תחקיר שנעשה בוועדות חקירה ממשלתיות בארץ ו/או בעולם.

* במרבית משמות הקבוצות שהתקבל לגביהן מידע נכללות מילים המשקפות דרך תרגול או דרך חיים לגטימית או טכניקה מסוימת כגון מדיטציה או יוגה או קבלה וכדומה, אין להסיק מכך שהמרכז הישראלי לנפגעי כתות מתנגד ליוגה, קבלה, מדטציה וכדומה, ההפך הוא הנכון.
המרכז מביא מידע אך ורק לגבי קבוצות שהתקבל לגביהן מידע על מאפיינים כיתתיים כנאמר לעיל. קבוצות אלו נוהגות להשתמש בטכניקות/שיטות ידועות וטובות כמו יוגה, מדיטציה, קבלה וכו'.

* מי שמתעניין בקבוצה מסויימת ראוי שידע על המידע שהגיע אלינו, ולקבל בעצמו החלטה באם להצטרף לקבוצה.

* הקבוצות יכולות להיות בעלות אופי דתי, פוליטי, מסחרי או קבוצות לשיפור עצמי.

* הקבוצות בחלקם קבוצות סגורות ובחלקן פתוחות, אך בשני סוגי הקבוצות ע"פ העדויות והמידע שהגיע אלינו ניתן לזהות מאפיינים של שליטה הכרתית ושבי מחשבתי ('מיינד קונטרול') או מאפיינים כיתתיים.

* חשוב לזכור שאנשים שונים מגיבים לאותה קבוצה באופן שונה. לכן למרות האמור לגבי קבוצה מסוימת, יתכן כי אדם מסוים יעיד כי נכנס לקבוצה בעלת מאפיינים כיתתיים והצליח לצאת משם לאחר זמן קצר ללא נזק. ולעומת זאת, יתכן כי אדם יכנס לקבוצה לגטימית ויפתח תלות במנהיג ובקבוצה באופן בעייתי וקיצוני. (במקרים כאלו ראינו, כי מנהיג בקבוצה שאינה מזיקה, המזהה תלמיד קיצוני, ממליץ לתלמיד להגיע פחות ומתווה את דרכו באופן כזה שלא יזיק לעצמו ולעיתים אף ממליץ לו לעזוב את הקבוצה).

* אם קבוצה מסויימת אינה נכללת ברשימה הקבוצות אצלנו באתר אין זה אומר בהכרח שלקבוצה אין מאפיינים כיתתיים או שלא מופעל שם מיינד קונטרול. זה אומר שלמרכז הישראלי לנפגעי כתות לא הגיע מידע או עדויות עבור קבוצה זו. אם ידוע לכם שלקבוצה מסויימת יש סממנים כיתתיים ואינכם רואים אותה ברשימת הכתות, באפשרותכם למלא טופס מתן מידע אודות קבוצה.

* באם יש לכם ספק לגבי קבוצה מסויימת, חשוב לקרוא מהו שבי מחשבתי (mind control), כיצד פועלות כתות וכיצד מופעלת מניפולציה פסיכולוגית ולבדוק האם הכללים האלו חלים על הקבוצה אותה אתם בוחנים.
בנוסף לבדוק מה המידע שהגיע אלינו בהקשר של אותה קבוצה ולבצע החלטות בעצמכם.
 

כל זכויות היוצרים והקניין הרוחני באתר המרכז הישראלי לנפגעי כתות שייכות למרכז הישראלי לנפגעי כתות (להלן "המרכז") או לכותבים וגופי תקשורת אשר נתנו למרכז את הסכמתם לשימוש בחומר. אין להעתיק, להפיץ, לשכפל, להציג בפומבי, לשנות, לפרסם, לתרגם, לאחסן במאגר מידע, לשדר או לקלוט באמצעי תקשורת אלקטרוני, אופטי, מכני או אחר, להעביר, למכור, להפיץ או לעשות שימוש מסחרי כלשהו, במידע, במאמרים, בסרטים, בקבצים המופיעים באתר או בכל חלק שלהם, אלא באישור מראש ובכתב מאת המרכז.

 


'המרכז הישראלי לנפגעי כתות' (חל"צ)
רח' בן גוריון 24 (בית ליגב), רמת גן
        טל:
  03-6708811, פקס: 03/6708822       
דוא"ל:
  
s.soskatot@gmail.com
 

[חזור למעלה]        [הוספה למועדפים]       [מפת האתר]       [יצירת קשר]

 

לייבסיטי - בניית אתרים